Dieta dla dzieci

Dieta dla najmłodszych

Statystyki pokazują, że dzieci w Polsce tyją najszybciej w całej Europie. Coraz trudniej jest nauczyć dziecko zdrowego odżywiania, gdy wkoło sklepowe półki uginają się od kolorowych i niezdrowych przekąsek, a wielkie banery na mieście i reklamy w telewizji kuszą niezdrowym jedzeniem typu fast food.

 

Zmiany zacznijmy od siebie!

Nasze pociechy całe dnie obserwują każdy nasz krok, obserwują jak mówimy, jak się poruszamy, często nas przedrzeźniają, ale najważniejsze dużo pamiętają. Dlatego zmiany zacznij od siebie. Nielogiczne by było samemu jeść słodycze, a zabraniać tego dziecku.
Dla naszych dzieci jesteśmy najważniejszymi osobami na świecie, jesteśmy ich pierwszymi bohaterami i inspiracją od najmłodszych lat. Biorą z nas przykład co do zachowania, mówienia jak i również jedzenia. Dlatego najważniejsze jest by zdrowe odżywianie było naszą codziennością a nasze pociechy szybko zainteresują się co nam tak bardzo smakuje i same będą zaciekawieni nowymi produktami.

 

Jak skomponować menu dla najmłodszych?

Dieta od najmłodszych lat powinna być dobrze zbilansowana i stworzona ze świeżych i dobrych jakościowo produktów. Jeśli dziecko nie wykazuje żadnych alergii pokarmowych nie powinniśmy ograniczać jego diety. A posiłki powinny dostarczać dużą dawkę świeżych warzyw i owoców. Pamiętajmy również że dzieci w najmłodszych latach nie powinny być na diecie wegetariańskiej, ponieważ dostarcza zbyt małą ilość białka, które jest bardzo ważne przy szybkim wzroście w młodym wieku.

 

Jak zachęcić niejadka do zdrowego odżywiania?

Dzieci mają ogromną wyobraźnie. Dlatego dania dla nich przygotowane powinny być kolorowe i ciekawie nazwane, by rozbudzić w najmłodszych koneserach dobrej żywności, chęci do spożycia posiłku.
Pamiętajmy jednak by dzieci nie bawiły się jedzeniem, należy oddzielać czas na zabawę z dobrymi nawykami, lepiej podczas posiłków spędzić czas razem na rozmowie. Wspólne posiłki zbliżają całe rodziny.
Nie zmuszajmy do posiłków. Lepiej spędzać z dziećmi czas na aktywnej zabawie by później miały większy apetyt.
A na pewno nie stosujmy suplementów pobudzających apetyt. Często dzieci odmawiają jakiegoś posiłku, lepiej zaproponować posiłek na który na pewno będą miały ochotę jak na przykład domowa pizza czy burgery, a nawet domowe pieczone frytki. Pamiętajmy że często sami mamy gorszy apetyt i u dzieci jest tak samo.

 

Catering dla dzieci

 Jeśli sam zdecydowałeś się na catering dietetyczny a twoja pociecha podjada twoje posiłki zamów jej osobisty catering skomponowany pod jego potrzeby. Kid box czyli catering dla najmłodszych z pyszną zdrową kuchnią, uczy od najmłodszych lat zdrowego odżywiania. Posiłki skomponowane są ze świeżych produktów z dużą ilością warzyw i owoców.  Oczywiście w posiłkach dla małych ancymonów nie zapominamy o tradycyjnej domowej kuchni jak u babci czyli schabowy z ziemniaczkami, kotlety mielone jak i również typowa polska pomidorowa z kluseczkami czy ryżem, ale nie zabraknie również zawijanych naleśników z bananem i serkiem kajmakowym, burgera czy razowych kanapek.