Dieta w ciąży i kobiety karmiącej

Odpowiednia dieta bogata w składniki mineralne oraz witaminy to podstawa w czasie przygotowania do macierzyństwa. Przede wszystkim należy pamiętać o suplementacji kwasu foliowego, witaminy D, kwasów omeg-3 oraz żelaza. W czasie ciąży należy zapobiegać wystąpieniu cukrzycy ciążowej stosując dietę ubogą w produkty przetworzone takie jak słodycze i fast foody. Codzienną dietę należy wzbogacić o świeże owoce i warzywa, produkty pełnozbożowe, chude sery i mięsa, ryby orzechy i nasiona. Kiedy występują nudności nieoceniony może być napar z imbiru.

 

 

Czego powinna unikać kobieta spodziewająca się dziecka?

  • Surowego mięsa i jaj oraz serów pleśniowych.

Należy pamiętać, że w ciąży powinno się jeść dla dwojga a nie za dwoje. W pierwszym trymestrze zapotrzebowanie energetyczne kobiety nie zmienia się, należy jednak pamiętać aby dieta była odżywcza. Dopiero w drugim i 3 trymestrze oraz w czasie karmienia zapotrzebowanie kaloryczne kobiety rośnie.

 

Często przez nudności oraz stałą opiekę nad dzieckiem kobiety zapominają o właściwym żywieniu. Efektem tego może być osłabienie, niedokrwistość, wypadanie włosów czy zły stan skóry. Przez cały okres trwania ciąży oraz karmienia należy nawadniać organizm. Zbyt mała ilość płynów może zwiększać i tak często występujące w czasie ciąży obrzęki.

Nasz catering ma w swojej ofercie dietę dedykowaną kobietom w ciąży oraz karmiącym. Program fit mom to 5 pełnowartościowych posiłków, które dadzą siłę i zdrowie mamie oraz dziecku.