Nareszcie otworzyli restauracje!

Jak z nich korzystać i nie zaprzepaścić tego, co udało nam się osiągnąć na diecie?

 

Pamiętaj dieta to nie kara!

Najważniejsze w diecie jest nastawienie do niej. Jesteśmy tylko ludźmi i wszystko jest dla nas. Dieta to nie lekarstwa, które musimy pilnować, by przyjąć o danej godzinie odpowiednią dawkę. Zdrowe odżywianie powinniśmy wprowadzać stopniowo do swojego życia, zwracać uwagę na jakość produktów oraz ilość.

 

Wyjście ze znajomymi, a moja dieta

Kiedy planujesz wyjście do restauracji, pamiętaj że reszta dnia powinna wyglądać normalnie. Idź na trening, jeśli to jest twój dzień treningowy, zjedz posiłki które były zaplanowane (obiad może być mniej obfity). Pamiętaj że twoje wyjście do restauracji nie musi być jednym na pół roku, więc nie zajadaj się ” na zaś”.

 

Co wybrać w restauracji żeby nie mieć wyrzutów sumienia?

Na samym początku zwróćmy uwagę na rodzaj wybieranej kuchni, czy jest ona obfita w ciężkostrawne produkty, czy jest bogata w tłuste mięsa i sosy, a może odwrotnie króluje w niej kolor zielony i owoce morza.
Zwracaj uwagę na jakość produktów, nie bój się zapytać jakiej jakości jest ser (czy nie jest to produkt seropodobny).
Najlepiej zrezygować z tłustych dodatków jak sos do pizzy. Zdecydowanie lepiej wybierać pizzę typowo włoską z najlepszej jakości składnikami.
Zamawiaj dania najbardziej podobne do tego co spożywasz na diecie. Oczywiście zamiast kaszy możesz wybrać ziemniaki, ale lepiej zdecydować się na pieczone niż smażone frytki.
Jeśli wybierasz bardziej kaloryczne danie dobierz do picia wodę lub sok witaminowy. Odpowiednie nawodnienie do postawa.
Zwracaj uwagę na technikę obróbki termicznej danego mięsa, najlepiej wybrać pieczone lub gotowane na parze, a unikać smażonych kąsków w głębokim tłuszczu.
Dopuszczalne są dania grillowane, ale warto przy nich dopytać w czym są marynowane.
Zamawiaj pojedynczo i słuchaj swojego ciała – nie proś od razu o obiad z dwóch dań z deserem. Może zamiast po głównym daniu zjeść duży kawałek szarlotki, zdecydujesz się tylko na małą gałkę lodów rzemieślniczych.

 

Napoje w restauracji

Ważne jest również to co wybierasz do picia w restauracji.
Nie rezygnuje ze wszystkiego, jeśli masz ochotę na alkohol zdecyduj się na niego. Wybierz wino wytrawne zamiast słodkiego, a do piwa nie dobieraj słodkich soków. Zamiast gazowanej coli poproś o wodę gazowaną z cytryna i mięta. A na pewno bardzo dobrym wyborem będzie świeżo wyciskany sok z pomarańczy czy grejpfrutów.

 

Pamiętaj, że cheat meal to przyjemność

Wyjście do restauracji ze znajomymi, czy z bliską wam osobą nie jest dobrym czasem na stresowanie się i ścisłe liczenie kalorii. Daj sobie odpocząć, trzymaj się tych kilu rad przeczytanych wyżej, a na pewno nie zaprzepaścisz tego co udało Ci się do tej pory osiągnąć. W każdej diecie najważniejsze jest zdrowe podejście do jedzenia. Więc “cheat’uj” byle z umiarem :D. 

 

Catering, a wyjścia do restauracji

Jeśli korzystasz z cateringu i nie lubisz wyrzucać jedzenia, a wyjścia ze znajomymi są dla Ciebie ważne, zdecyduj się na naszą opcję 4 posiłków w diecie Fit Office, gdzie możesz zdecydować czy rezygnujesz ze śniadań czy może z kolacji.
Jest to idealna dieta dla osób, który kochają gotować ale nie mają czasu na przygotowanie pięciu pełnowartościowych posiłków w ciągu dnia. Polecają ją również osoby które lubią spożywać posiłki w restauracjach. Poza Fit Office, możesz również wybrać niemalże każdą naszą dietę w wariancie 3 posiłki. Sprawdź naszą ofertę. 
Podsumowując,  jeśli chcesz utrzymać swoją dietę na najwyższym poziomie i wykorzystać ciepłe i słoneczne dni na spotkaniu się ze znajomymi w restauracji, to zrób to! Dieta i odpowiednie nastawienie psychiczne to połączenie prowadzące do sukcesów.