app Lider diety LOW FODMAP | -23% z kodem: SUMMER na całą ofertę w tym diety z Wyborem Menu

Fitness

Dieta cateringowa a aktywny tryb życia: Jak zbilansowana dieta wspiera Twoje treningi?

17.06.2024

Właściwe odżywianie w czasie treningów to połowa sukcesu. Dzięki diecie dla aktywnych osiągniesz szybsze przyrosty mięśni, utrzymasz motywację na stałym poziomie i lepiej zregenerujesz swoje ciało. Czy chcesz sprawdzić, dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego osoby aktywne powinny zadbać o dietę?

Trening fizyczny sprawia, że w Twoim organizmie zachodzą różne, naturalne procesy. Dochodzi w nim do katabolizmu, czyli rozpadu tkanek oraz do anabolizmu, w którym powstają nowe. Z tego powodu ciało potrzebuje pokarmu, niezbędnego do budowy mięśni i uzupełnienia elektrolitów, które Twój organizm wydala z wodą. 

Przy dużym wysiłku Twoje ciało wytwarza dużo energii. Dlatego, jeśli biegasz lub często uprawiasz sport, to musisz dostarczyć odpowiednią ilość kalorii w diecie. Po treningu przychodzi czas na upragniony odpoczynek. W jego trakcie zniszczone tkanki muszą być zastąpione nowymi. Do tego potrzebne Ci są wartościowe składniki odżywcze, które znajdziesz w diecie dla aktywnych.

Pamiętaj, że jeśli zaniedbasz odpoczynek lub w Twojej diecie zabraknie jakiegoś ważnego składnika, to efekty będą opłakane. W rezultacie spadnie Twoja wydolność, zmniejszy się odporność na ból, a w drastycznym przypadku spalisz swoje mięśnie.

Jaka jest rola makroskładników w zbilansowanej diecie dla trenujących?

Zbilansowana dieta dla aktywnych obejmuje wiele elementów. Nie da się dostarczyć wszystkich wartości odżywczych z pomocą tylko jednego typu jedzenia. Nie chcesz też, aby posiłki zbyt szybko Ci się znudziły. Z tych powodów w diecie nie powinno zabraknąć takich składników, jak:

  • węglowodany — są źródłem szybko przyswajalnej energii i uzupełniają glikogen w organizmie. Wartościowe węglowodany znajdziesz w produktach zbożowych, w pieczywie z pełnego ziarna oraz w świeżych i suszonych owocach,
  • tłuszcze — dostarczają dwukrotnie więcej energii niż węglowodany, ale ciało rozkłada je znacznie dłużej. W tłuszczu rozpuszczają się witaminy ADEK i wspomaga on prawidłowe działanie układu nerwowego, działa na układ hormonalny, daje uczucie sytości i pozwala na utrzymanie w normie gospodarki glukozowo-insulinowej.
  • Dobrej jakości tłuszcz występuje w jajach, w orzechach, podrobach, mięsie oraz w rybach morskich,
  • białko — tworzy nowe tkanki i regeneruje te zniszczone. Jeśli ćwiczysz, to musisz dostarczyć Twojemu organizmowi co najmniej 1,3 g białka na każdy kilogram masy ciała. Dobrej jakości białko jest w nabiale, w rybach i w różnych rodzajach mięsa.

Odpowiednio zbilansowana dieta dla aktywnych dostarcza taką ilość protein, że nie potrzeba Ci żadnych odżywek lub suplementów. Zamiast tego zadbaj o lepsze nawodnienie, bo w czasie treningu intensywnie się pocisz.

Jakie korzyści przyniesie Ci dieta dla aktywnych z dowozem?

Właściwa dieta dla aktywnych jest dostosowana do poziomu aktywności fizycznej. Gdy ćwiczysz rzadko, to nie warto zmieniać sposobu żywienia. Natomiast jeśli regularnie spędzasz czas na siłowni, to pomyśl o cateringu. Zbilansowana dieta z dowozem rozwiąże wiele Twoich problemów.

Jeśli prowadzisz intensywny styl życia, masz mniej czasu na zakupy, gotowanie obiadów lub sprzątanie kuchni. Pragniesz za to więcej relaksu i często nie chcesz planować kolejnych posiłków, nie mówiąc już o liczeniu kalorii.

Zbilansowana dieta dla aktywnych buduje Twoje mięśnie i sprawia, że masz więcej energii na treningu. Jej ważnym elementem są wartościowe składniki, takie jak białko, tłuszcz czy węglowodany. Posiłki przygotujesz w domu, ale wygodniejszym rozwiązaniem może być skorzystanie z gotowej diety z dowozem od Healthy Food.

< poprzedni wpis

Kulinarne wyzwania: Jak przygotować zdrowe grillowane potrawy na letnie spotkania?

Serwis wykorzystuje pliki cookies niezbędne do prawidłowego działania. Zasady stosowania plików cookies w Polityce prywatności.