app Lider diety LOW FODMAP | -23% z kodem: SUMMER na całą ofertę w tym diety z Wyborem Menu

dieta keto

    Przedział kaloryczny:
  • ok. 1200 – 3500 kcal
  • Rozkład makroskładników
  • B:20-25% T:65%-70% W:10%
  • Warianty w pełnej kaloryczności:
  • 4 posiłków/dzień 3 posiłki/dzień
  • Główne cechy:
  • Dieta białkowo-tłuszczowa
  • Dieta redukcyjna
  • Zdrowa dla mózgu

Pudełkowa dieta KETO

Wśród naszych gotowych zestawów nie zabrakło diety KETO, czyli cateringu ketogenicznego. Wiele osób traktuje dietę ketonową jako jeden z modeli odchudzających, jednak ma ona znacznie szersze znaczenie. To model dietetyczny z dużym ograniczeniem zawartości węglowodanów, co wiąże się z szeregiem procesów zachodzących w organizmie.

Dieta ketogeniczna z dostawą do domu

Nasza dieta KETO z dostawą do domu to catering dietetyczny, oparty na produktach białkowo-tłuszczowych. Zastanawiasz się, czy to właściwe rozwiązanie dla Ciebie? To pewne, jeśli:

  • chcesz bardzo szybko zredukować nadmierną tkankę tłuszczową,
  • potrzebujesz wsparcia w walce z insulinoopornością,
  • od dłuższego czasu obserwujesz u siebie spadek energii, napady głodu i masz złe samopoczucie,
  • lubisz jeść potrawy, która składają się głównie z mięsa i warzyw,
  • potrzebujesz wygodnego rozwiązania w codziennym żywieniu.

Dieta ketogeniczna pudełkowa – czyli jaka?

Dieta pudełkowa KETO to program białkowo-tłuszczowy, który polega na radykalnej zmianie sposobu odżywiania. Dieta ketogeniczna to z przejście z klasycznego modelu, opierającym się na spożywaniu węglowodanów, by ograniczyć je do minimum. 
 

W tej diecie piramida żywienia staje dosłownie na głowie. Catering ketogeniczny wpływa na procesy metaboliczne zachodzące w ciele człowieka. Dzięki wysokiej zawartości tłuszczów zwierzęcych dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie, do redukcji masy ciała. W tej sytuacji Twoje ciało zaczyna traktować tłuszcze jako „paliwo” przy jednoczesnym ograniczeniu spożywania węglowodanów.
 

Paradoks? Ten proces to tzw. stan ketozy. Przy większej podaży tłuszczów organizm zaczyna czerpać z nich energię, przez co nauczony doświadczeniem, zaczyna spalać tłuszcz zgromadzony w tkankach, a efektem jest spadek wagi. Okazuje się, że organizm nie gromadzi tłuszczu z jedzenia w postaci popularnych "boczków". Efekt tycia pojawia się, jeśli jesz zbyt dużo białka lub węglowodanów. Jeśli wchłoniesz zbyt dużo tłuszczu, to Twoje ciało w naturalny sposób pozbędzie się tej nadwyżki.
 

Cudownie prawda? Dodatkowo dieta ketogenna obniża ciśnienie tętniczego i poziomu cukru we krwi. Zmniejsza również wysokość cholesterolu i trójglicerydów, odpowiedzialnych za udary, zawały serca czy miażdżycę tętnic. Dieta KETO ma dobroczynny wpływ ma na pracę układu nerwowego i jest przydatna w terapii padaczki i innych chorób mózgu. A spadek wagi? To jedynie skutek „uboczny”.

Jak wygląda dieta KETO pudełkowa?

Dieta KETO znana jest od dawna, dlatego nie mogło jej u nas zabraknąć. Głównym założeniem diety KETO, także w wydaniu pudełkowym jest spożywanie dużej ilości tłuszczów, a ograniczenie węglowodanów, w tym wysokocukrowych warzyw i owoców. Dieta ketogeniczna opiera się zatem na tłustym mięsie, rybach, olejach, orzechach, śmietanie i maśle. Nie zabraknie też ciekawie skomponowanych warzywnych dodatków i, co może być zaskoczeniem – słodkich przekąsek. Tłuszcze w diecie KETO od Healthy Food są wysokiej jakości, znajdziesz tu oliwę z oliwek, olej kokosowy, sezamowy czy awokado. Mięso otrzymujemy od sprawdzonych, lokalnych dostawców.

Catering KETO jest dostępny w pełnej kaloryczności, w opcji 4 lub 3 posiłków dziennie w wariantach: 1200, 1500, 1800, 2000, 2500, 3000* oraz 3500* kcal ('*' tylko w opcji 4 posiłki dziennie). Dieta składa się ze śniadania, II śniadania, obiadu i kolacji, a w wersji 3 posiłków dziennie ze śniadania, obiadu i kolacji.

Przed zastosowaniem diety polecamy skontaktować się z naszym dietetykiem w celu dobrania odpowiedniej kaloryczności lub skorzystania z naszego kalkulatora, a także omówienia ewentualnych przeciwskazań do stosowania diety oraz dodatkowej suplementacji. 

Na czym polega dieta KETO i stan ketozy?

Dieta wysokotłuszczowa umożliwia wprowadzenie organizmu w stan ketozy. Oznacza to, że w wątrobie człowieka dochodzi do rozpadu tłuszczów na cząsteczki, zwane ketonami. To zupełnie inaczej niż w tradycyjnym modelu żywienia, gdzie źródłem energii jest glukoza. Ketoza jest stanem, w którym to ketony stają się paliwem dla organizmu.  Co więcej, wnikają do komórek bez potrzeby angażowania hormonu, jakim jest insulina.

Model żywienia o niskiej zawartości węglowodanów jest bardziej wydajny niż najbardziej pożywny fast food. Po keto możesz poczuć się lekko i masz więcej energii w ciągu dnia. Dlatego to idealne rozwiązanie dla osób, które są ospałe, szybko się męczą lub chcą pozbyć się depresji. Wpływ ketonów na mózg jest wprost zbawienny, bo zwiększa jasność umysłu i poprawia funkcje myślenia.

Dieta keto jest przydatna w terapii wielu chorób. Odcięcie się od źródła węglowodanów powoduje, że do ciała nie przedostaje się cukier, a przecież to jedna z przyczyn powstawania nowotworów. Jednak, jeśli leczysz się na groźne schorzenia, to warto wcześniej skonsultować zmianę diety ze swoim lekarzem.

Jak wygląda jadłospis na diecie ketogenicznej?

Dieta ketogeniczna to dieta znana od dawna, dlatego nie mogło jej u nas zabraknąć. Głównym założeniem diety KETO jest spożywanie dużej ilości tłuszczów przy jednoczesnym ograniczeniu węglowodanów, w tym niektórych warzyw i owoców. Ten sposób żywienia, podobnie jak jadłospis dla diabetyków, uwzględnia zbilansowane posiłki o niskim indeksie glikemicznym.
KETO jest dietą, w której zjesz tłuste ryby, mięso czy orzechy. Ważnym źródłem tłuszczu są produkty odzwierzęce - to głównie smalec, masło i tłusty nabiał. Zapewniają Ci uczucie sytości i sprawiają, że organizm podnosi stężenie ciał ketonowych. Po sytym posiłku jesteś pełen energii i zapominasz o podjadaniu.

W naszym KETO menu nie brakuje ciekawie ułożonych dodatków z warzyw i, co może być zaskoczeniem – słodkich przekąsek.  Są to także świeże warzywa i owoce o niskiej zawartości cukru. Zdrowe tłuszcze w diecie KETO od Healthy Food są wysokiej jakości, znajdziesz tu oliwę z oliwek, olej kokosowy, sezamowy czy awokado. Mięso otrzymujemy od sprawdzonych, lokalnych dostawców. 

Jeśli interesujesz się dietą ketogeniczną, ale nie chcesz na razie rezygnować z węglowodanów, to jest idealna propozycja dla osób, które wolą wariant pośredni. Dieta low carb także zakłada zwiększenie podaży tłuszczów, ale bez przejścia w stan ketozy. W ten sposób nie musisz natychmiast rezygnować z ulubionych potraw. 

Catering KETO jest dostępny 7 dni w tygodniu, w pełnej kaloryczności, w opcji 3 lub czterech posiłków dziennie w wariantach: 1200, 1500, 1800, 2000, 2500, 3000* oraz 3500* kcal ('*' tylko w opcji 4 dania dziennie). Dieta składa się ze śniadania, II śniadania, obiadu i kolacji, a w wersji 3 potraw dziennie ze śniadaniem, obiadem i kolacją. 

Przed zastosowaniem diety skontaktuj się z naszym dietetykiem, aby dobrać właściwą ilość kalorii lub skorzystaj z naszego kalkulatora, Możesz także omówić ewentualne przeszkody w stosowaniu diety oraz suplementacji.

Serwis wykorzystuje pliki cookies niezbędne do prawidłowego działania. Zasady stosowania plików cookies w Polityce prywatności.