app Dieta z Wyborem Menu | -20% z kodem: zdrowie20

Lifestyle

Brak apetytu latem – jak sobie z nim radzić

03.07.2023

To, że w upalne, letnie dni tracimy apetyt jest częstym zjawiskiem i nie jest to związane z chęcią zrzucenia paru kilogramów, chociaż często jest to oczekiwany efekt uboczny. Czemu latem tracimy apetyt, a w okresie jesienno-zimowym obserwujemy odwrotne zjawisko? Jak sobie poradzić w takiej sytuacji i po jakie dania sięgnąć w okresie wzmożonych upałów? Poznaj nasz sposób na cateringowe przetrwanie lata.

 

Czym spowodowany jest spadek apetytu latem

Za procesy związane z odczuwaniem apetytu jest odpowiedzialny ośrodek głodu i sytości. Może on zostać rozregulowany w wyniku wzmożonego stresu, braku unormowanego rytmu dobowego i związanej z nim regularności w przyjmowaniu pokarmów oraz zbyt wysoka temperatura, co w przeciwieństwie do dwóch pierwszych czynników jest zupełnie normalnym, a wręcz zdrowym zjawiskiem. Dlaczego zdrowym? Ponieważ nasz organizm doskonale wie co robi! Najprościej rzecz ujmując latem organizm człowieka otrzymuje zbyt dużo ciepła z otoczenia niż jest w stanie go oddać. Ze strachu przed możliwym dostarczeniem zbyt dużej ilości ciężkostrawnego jedzenia nasz ośrodek głodu i sytości znajdujący się w mózgu wysyła sygnał o tym, że wcale nie jest głodny, ponieważ nie chce uwalniać energii dla procesów trawiennych, co mogło by się przyczynić do przegrzania ciała. 

 

Po jakie produkty sięgać w okresie zmożonych upałów

Nie oznacza to jednak, że letnie menu ma być oparte na deficycie kalorycznym! Nie w tym rzecz. Warto jednak sięgać po lekkie, często lekkostrawne propozycje i płynne posiłki, by wspomóc nasz organizm w przetrwaniu wysokich temperatur. Jadłospis powinien opierać się w dużej mierze na świeżych owocach i warzywach, które są ogólnodostępne w sezonie wiosenno-letnim i mają najwięcej witamin i składników mineralnych niż poza sezonem. Dobrym wyborem będzie drób oraz ryby. Ograniczyć natomiast należy dania ciężkostrawne, tłuste, smażone. Warto ograniczyć czerwone mięso, przekąski i oczywiście produkty bogate w cukier. 

Jak skomponować dietę w Healthy Food Catering w sezonie letnim?

Ty najlepiej wiesz, na jakie dania masz ochotę gdy jest Ci gorąco, a co zwyczajnie nie jest dla Ciebie najlepszym wyborem. Najlepiej zatem zamówić dietę z wyborem menu CLASSIC, gdzie każdego dnia możesz decydować o tym co trafi do Twojej torby. Jeśli dokucza Ci brak apetytu warto sięgnąć po więcej sałatek, koktajli oraz lemoniad. Warto zatem zredukować ilość posiłków do 3-4 dziennie, a pozostałe posiłki zastąpić naszymi koktajlami czy sokami cold press, które są dostępne w dodatkach do diety. Możesz nawet stworzyć dietę, w której każdego dnia będziesz mieć 2 stałe posiłki oraz 3 posiłki płynne! Jak to zrobić? 

1.     Wybierz kaloryczność wyższą niż wskazuje kalkulator kalorii. Dlaczego? Ponieważ redukując ilość posiłków zmniejszamy ogólny bilans kaloryczny o niewybrane posiłki. (zobacz jak prezentuje się tabela kalorii dla poszczególnych posiłków w wybranej kaloryczności)

2.     Zaznacz dania, które Cię interesują w tym zawsze II śniadanie ( na II śniadanie w opcji classic zawsze do wyboru jest koktajl)

3.     Dodaj 2 koktajle w tym koktajl na mleku roślinnym + inny dowolny. 

W taki prosty sposób możesz cieszyć się dietą płynną, lekką i bogatą w niezbędne witaminy i składniki mineralne. 

Możesz skomponować dietę również z pomocą naszego detoksu sokowego. Wystarczy, że wybierzesz dietę o obniżonym deficycie kalorycznym i będziesz uzupełniać posiłki stałe coldpressami z diety sokowej. Możesz je podzielić na 2 dni lub według własnych potrzeb. Zobacz naszą ofertę detoksu sokowego

Co warto wiedzieć o menu w HFOOD

Jak już wspomnieliśmy w opcji wybór menu classic na II śniadanie znajdziesz zawsze w propozycjach koktajl. Na podwieczorek przeważnie są dostępne opcje sałatkowe oraz zupy. Pamiętaj o wyborze śniadania, ponieważ jest to najważniejszy posiłek dnia, który powinno udać Ci się zjeść, ponieważ temperatury nie są jeszcze tak wysokie jak w południe. 

 

Pamiętaj, że w ofercie HFOOD znajdziesz również niskocukrowe kompoty, a także pożywne kanapki, które możesz zjeść na zimno lub dla lepszych wrażeń smakowych stostowane lub ugrillowane. Zobacz naszą pełną ofertę gotowych diet specjalistycznych już teraz! 

Potrzebujesz pomocy przy komponowaniu menu na lato? Skontaktuj się z naszym BOK. Nasze dietetyczki pomogą Ci wybrać odpowiednie dania oraz kaloryczność, tak by nie osiągnąć zbyt niskiego deficytu kalorycznego. 

< poprzedni wpis

Dieta SIRT – czyli, co jeść by być pięknym i młodym

następny wpis >

4 koktajle, które poprawią kondycję twojej cery

Serwis wykorzystuje pliki cookies niezbędne do prawidłowego działania. Zasady stosowania plików cookies w Polityce prywatności.